T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C.
NEVŞEHİR İL ÖZEL İDARESİ
İl Genel Meclisi Başkanlığı
Ekim Ayı Kararlarına Ait Basın Bülteni:
1- 5302 Sayılı Kanunun 45.maddesi ile Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 27. Maddesi gereği hazırlanan İl Özel İdaresi 2023 ve İzleyen İki Yıl Bütçe tasarısının, araştırılmak ve incelenmek üzere Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilmesine, tanzim edilecek raporun İl Genel Meclis Başkanlığına sunulmasına. İl Genel Meclisinin 03.10.2022 tarihli birleşiminde mevcudun oy birliği ile karar verildi.
2- Kamu İdarelerince Hazırlanacak Performans Programları Hakkında Yönetmeliğin 7.maddesinin 5. fıkrası gereği, 2023 ve İzleyen İki Yıl Bütçe Tasarısı kesinleştikten sonra revize edilmek üzere hazırlanan 2023 Yılı Performans Programı Taslağının, araştırılmak ve incelenmek üzere Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilmesine, tanzim edilecek raporun İl Genel Meclis Başkanlığına sunulmasına. İl Genel Meclisinin 03.10.2022 tarihli birleşiminde mevcudun oy birliği ile karar verildi.
3- İl ve İlçe İnsan Hakları Kurullarının Kuruluş Görev ve Çalışma Esasları Hakkındaki Yönetmeliğin 6. Maddesi b bendi gereği, İlçe İnsan Hakları Kurulunda görev yapmak üzere Kozaklı İl Genel Meclis Üyesi Atila ŞEN’ in seçilmesine. İl Genel Meclisinin 04.10.2022 tarihli birleşiminde mevcudun oy birliği ile karar verildi.
4- İlimiz Hacıbektaş İlçesi İlicek Köyünde bulunan 361 parsel numaralı taşınmaz üzerinden yol istikameti ve genişliğinin, 3194 sayılı kanunun 27. Maddesi gereği belirlenmesine. İl Genel Meclisinin 05.10.2022 tarihli birleşiminde mevcudun oy birliği ile karar verildi.
5- İlimiz Merkez İlçe, Boğaz Köyü ve Acıgöl İlçesi, Karacaören Köyü sınırlarında yer alan 410,8887 hektar büyüklüğündeki alanda “Sanayi Alanı” olarak çalışmaları devam etmekte olup, Planlama Çalışmasının bütüncül ilerleyebilmesi için yeniden sınır çizilerek izin verilen alana ek olarak 135 hektar alanın tarım dışı kullanımı uygun görülmüştür. Söz konusu planlama çalışmasının bütüncül ve kamu yararı gözetilerek sürdürülebilmesi için bu süreçte İl Özel İdaresine bireysel olarak yapılacak parsel bazlı imar planı, değişikliği veya ilave imar planı tekliflerinin durdurulmasına yönelik 06.08.2021 tarih ve 120 sayılı meclis kararı alınmıştır. Ancak 2020 yılında başlayan bu planlama çalışmasının sürecinin uzun olacağı düşünüldüğünden, durdurma kararı alınan sınır içerisinde üreticilerin müracaatlarının yoğunluğu ve artan ürün maliyetleri sebebiyle imar planı, plan değişikliği ve ilave imar planlarının yapılmasının yazıları ekinde gönderilen rapor doğrultusunda İl Genel Meclisinde görüşülerek karara bağlanması talebinin, araştırılmak ve incelenmek üzere İmar ve Bayındırlık Komisyonuna havale edilmesine tanzim edilecek raporun İl Genel Meclisi Başkanlığına sunulmasına. İl Genel Meclisinin 06.10.2022 tarihli birleşiminde mevcudun oy birliği ile karar verildi.
6- Çalış-Topaklı Ortak Arıtma Tesisinde personel çalıştırılması hususunda İl Genel Meclisinin almış olduğu 09.09.2022 tarih ve 135 sayılı kararın uygulanmaya devam edilmesine. Ömer CERİT’in muhalif oyuna karşın İl Genel Meclisinin 06.10.2022 tarihli birleşiminde mevcudun oy çokluğu ile karar verildi.
7- 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunu'nun 55. maddesine istinaden mevcut Meclis Kararına aykırı faaliyette bulunulmasından dolayı 300 TL (İlgili Kanun Maddesinin (Değişik birinci fıkra: 23/1/2008 – 5728/566 md.) tarihinden itibaren Yeniden Değerleme Oranı ile artış uygulanmak suretiyle 2022 yılı için 1.423,00 TL olarak uygulanacaktır.) faaliyeti gerçekleştirenin tüzel kişi olması halinde +1 kat daha eklenerek idari para cezası uygulanmasına. Madencilik Faaliyetlerine ilişkin İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı veya İzin Almadan Açılan ve Ruhsat Sınırları Dışında Çalışan özel / tüzel kişilere; 2021 yılı için 24.550,00 TL olarak belirlenmiş olan miktarın 2022 yılı içerisinde 3 katı olarak uygulanmasına ve her yıl Yeniden Değerleme Oranında artırılıp İl Genel Meclisine sunularak güncellenmesine. İl Genel Meclisinin 07.10.2022 tarihli birleşiminde mevcudun oy birliği ile karar verildi.
8- Cevherdudayev Mahallesi 790 ada 18 parsel ve 791 ada 42,45,48 ve 52 parseller kadastro haritasında ve tapu senedinde yol olarak belirlendiğinden taşınmazlar için alınan İl Genel Meclisinin 08.04.2022 tarih ve 79 sayılı irtifak hakkı kararının iptal edilmesine. 5686 sayılı Jeotermal Kaynak ve Doğal Mineralli Sular Kanunun 12. maddesinin 4. fıkrası hükmü gereği ruhsat süresince Avanos İlçesi, Bahçelievler Mahallesi, 52 ada 1 parsel, 193 ada 1 parsel, Merkez İlçe 2000 Evler Mahallesi 557 ada 1, 2, 4, 5 ve 6 parseller ile 558 ada 1 parsel, Cevherdudayev Mahallesi 791 ada 41, 43, 44, 46, 47, 49, 50, 51 ve 53 parsel numaralı taşınmazlar için 30 yıllığına Termal Turizm Tesisi amaçlı Ömer TOSUN adına kullanım hakkının (irtifak hakkı) sağlanmasına. İl Genel Meclisinin 07.10.2022 tarihli birleşiminde üyeler Enver TÜRKMEN, Yücel YILMAZ, Özdemir ŞİMŞEK ve Osman KILINÇ’ın red oyuna karşın mevcudun oy çokluğu ile karar verildi.
9- Nevşehir İli, Kozaklı İlçesi, Taşlıhöyük Köyü, Dölek Mevkii 124 ada 22 nolu parselde kayıtlı 11.096 m² arsa ve üzerinde bulunan ofis-işyeri olarak tanımlı alanın içkili yer bölgesi sınırlarına dahil edilmesi hususunda İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin 32. maddesinin 3. ve 4. Fıkralarında; İl Özel İdaresi ve belediyeler, umuma açık istirahat ve eğlence yeri ruhsatını vermeden önce kolluk kuvvetinin görüşünü alır. Yetkili kolluk kuvveti, açılacak yerin genel güvenlik ve asayişin korunması açısından kolaylıkla kontrol edilebilecek bir yerde ve konumda olup olmadığını dikkate alarak, işyeri hakkındaki görüşünü mülki idare amiri vasıtasıyla yedi gün içinde bildirir." hükmüne istinaden Kozaklı İlçe Jandarma Komutanlığı'nın görüşü sorulmuş ve 29.08.2022 tarih ve 12670213 sayılı cevabi yazısında; bahse konu alanın denetim ve kontrolünün zor olacağı, bölgenin gözden uzak mahrum bir yerde bulunmasından dolayı kolaylıkla olayların gizlenebileceği ve asayiş düzeni açısından sorun oluşturabileceği, kaplıca turizmini olumsuz yönde etkileyeceği değerlendirmesi ile içkili yer bölgesi olarak tespit edilmesinin ve iş yeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesinin uygun olmayacağı kanaatine varıldığı bildirilmiştir. Bu nedenle talebin reddine İl Genel Meclisinin 07.10.2022 tarihli birleşiminde mevcudun oy birliği ile karar verildi.
10- Kapadokya İl Özel İdareleri ve Belediyeler Birliğin tarafından çalışmaların yürütülebilmesi Köy yerleşim alanlarını da kapsayacak şekilde sokak hayvanlarına dair mevzuat gereği hizmetleri zamanında yerine getirmek amacıyla 1 araç ve 2 personel görevlendirilmesine. İl Genel Meclisinin 07.10.2022 tarihli birleşiminde mevcudun oy birliği ile karar verildi.
11- Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 36/2 ve 5302 sayılı kanunun 10/b maddeleri gereği tabloda belirtilen ödenekler arasında aktarma yapılmasına.
KURUMSAL KOD |
FONKSİYONEL KOD |
FİNANS KODU |
EKONOMİK KOD |
AYRINTI ADI |
EKSİLEN |
EKLENEN |
44 50 35 00 00 |
01 3 9 59 00 |
5 |
06 5 |
KADIN YAŞAM EVLERİ |
5.989.970,00 |
|
44 50 35 00 00 |
01 3 9 63 00 |
5 |
06 5 |
KOZAKLI KAYMAKAM EVİ |
1.000.000,00 |
|
44 50 30 00 00 |
01 3 9 00 00 |
5 |
03 2 |
MAL VE HİZMET ALIMLARI (AKARYAKIT VE YAĞ ALIMLARI) |
|
3.189.970,00 |
44 50 30 00 00 |
01 3 9 00 00 |
5 |
03 7 |
MENKUL MAL, GAYRİMADDİ HAK ALIM, BAKIM VE ONARIM GİDERLERİ (TAŞIT BAKIM ONARIM VE İŞ MAKİNESİ BAKIM ONARIM GİDERLERİ) |
|
1.500.000,00 |
44 50 30 00 00 |
01 3 9 00 00 |
5 |
06 1 |
MAMUL MAL ALIMLARI (KARA TAŞITI ALIMLARI) |
|
1.300.000,00 |
44 50 40 00 00 |
01 3 9 00 00 |
5 |
07 1 |
BİRLİKLERE TRANSFER |
|
1.000.000,00 |
|
|
|
TOPLAM |
|
6.989.970,00 |
6.989.970,00 |
Üyeler Haydar ÇİFTCİ, Soner Erkan DÜNDAR ve Alpaslan KAYGISIZ’ın red oyuna karşın İl Genel Meclisinin 07.10.2022 tarihli birleşiminde mevcudun oy çokluğu ile karar verildi.
12- İmar ve Bayındırlık Komisyonu tarafından tanzim edilen raporun hazırlandığı şekliyle aynen kabul edilmesine. Boğaz-Karacaören Köyleri Karayolu kenarında yapılacak olan Sanayi Alanı planlama çalışmasına ilave olarak köy yerleşik alan sınırı içinde kalan 134 ha alanın 5302 sayılı kanunun 10/b maddesi gereği dahil edilmesine. İl Genel Meclisinin 07.10.2022 tarihli birleşiminde mevcudun oy birliği ile karar verildi.